Cordobá i Argentina

Cordobá i Argentina

I de næste tre måneder skal jeg bo i denne fantastiske storby. Med næsten 3.1 millioner indbyggere er det landets anden hovedstad og hjemby for en meget gammel og fantastisk historie. Byen har et stort universitetsområde, biblioteker, cafeer, barer, butikker og mange lækre restauranter.

I denne fantastiske by skal jeg bo i et centrumhus tæt på universiteterne. Mine argentinske værtsfamilie er et ældre ægtepar fra 1937, som hedder Inés og Juan Carlos Badenes. Huset skulle være rigtig hyggeligt med en have og en lækker terasse. Det er tæt på ALT. Hvis nogen har lyst til at sende et brev vil jeg gerne sende jer en adresse.

Mine første dage i landet bliver en form for introtur. Jeg skal rundt og se byen. Bl.a. skal jeg hen og besøge hovedkontoret, rundt med offentlig transport, spise lækker lokal mad og til sidst besøge min kommende arbejdsplads. Dette er IPEM N 39 Don Bosco, som er navnet på skolen hvor jeg skal agere hjælpelærer i engelsk for unge mellem 13 og 17 år. Læreren jeg skal hjælpe hedder Olga Montoya og skulle være meget rar. Her er jeg i halvanden måned.

Mit næste projekt er på et argentinsk børnehjem, som hedder Hogar Infantil Belen. Jeg ved ikke så meget om det projekt endnu andet end jeg her skal arbejde med handicappede børn og børn med specielle behov.

Dette var en kort intruduktion til hvad jeg skal foretage mig de næste tre måneder. Der kommer flere informationer snart.

Mys

Skriv et svar

