Hola Dinamarca :)

Jeg har nu været i Córdoba i to dage. Jeg kæmper en brag kamp for at følge med. Både ved at forstå hvad de siger, men også at jeg er forståelig. Indtil videre er det gået rigtig fint og jeg har da diskuteret politik med Inés. Mit hoved føles, som Naser Khaders. Det er kæmpe stort og det føles, som om det snart vil sprækkes. Mandag morgen vågnede jeg kl. 6 grundet jetlag.
Jegvar ellers blevet tilbudt at tage med i byen af en af pigerne, som bor her i huset, men tænkte at søvn nok var det bedste. Jeg spiste morgenmad sammen med Inés, som livligt pludrede og alt muligt. Jeg har fundet ud af at smil og vink metode fungerer perfekt!! Efter morgenmad bagte Inés og jeg sad med i køkkenet. Her snakkede vi politik og om Argentina og jeg fandt da ud af en hel del. Eller ihvertfald at Inés ikke kan lide deres præsident og at argentinerne er stolte mennesker, som elsker fodbold!
Kl. 11 blev jeg hentet af Augustin, som er kordinator på PA og det var hans job at indtruducere mig. Ikke så høj mand, men meget sød. Vi kørte gennem byens små gader i taxi og skulle hente en anden pige ved navn Alisa fra Schweiz. Selvfølgelig er hun fejlfri i sit spanske!!! Men derefter skulle vi med offentlig transport ud til hovedkontoret! Byen er et stort rod med skrald, gadehunde, gamle biler som har overskredet sidste salgsdato for et par årtier siden, alle huse har tremmer for vinduer og døre.
Det hele er lidt skræmmende. Men ihvertfald ud til kontoret og snakke med dem. Bagefter til frokost på en god restaurant, hvor Augustin ville fortælle en del informationer. Det er meget simple regler: 1. Gå ikke på gaden om aftenen. 2. Tag aldrig offentlig transport om aftenen, men tag hellere en taxi. 3. Vær opmærksom på dine omgivelser. 4. Tag aldrig billeder offentligt, da kameraer vil tiltrække opmærksomhed. Og medbring aldrig din iPad, men lad den blive hjemme. Men ellers er det et rigtig fint sted.
Min første tanke var “sit hvad fanden laver jeg her?” men han fortalte også en hele del fine ting. Efter det skulle vi ned i byen og købe buskort! Jeg tror ikke at jeg kommer til at bruge det specielt meget, da der ikke er nogen faste tider på busserne og det er seriøst svært at finde rundt + taxaer er seriøst billige! Men efter det skulle jeg have mig en argentinsk telefon! Den er pisse grim og ih hvor jeg savner min iPhone. Ned efter kort og så skulle han forklare hele byen og dets gadesystemer. Stres! Skal jeg finde rundt her?
Har dog fået mere sympati med folk som ingen stedssans har! Derefter skulle jeg selv finde hjem! Det gik meget fint med bussen, men overså desværre et skilt og gik forvirret rundt i 20 minutter på gaden. Var alene hjemme i et par timer. Og så kom de andre hjem. Vi snakkede og jeg fortalte hvordan min dag var gået. Til min store overraskelse forstod de en hel del. YES! Til aftensmad mødte jeg husets to piger. Enrica fra Italien og maddie fra californien. Så søde og begge flydende på spansk. Mit ego er næsten lig nul. Begge to er fantastisk smukke og flydende på spansk! Under aftensmaden må vi kun snakke spanskog det gik faktisk meget fint. Sjældent ser jeg spørgende på Enrica og hun gentager fint spørgsmålet på engelsk.
Efter maden gik vi ind på deres værelse og snakkede. Enrica skal hjem på mandag og maddie skal jeg bo samme med i alle tre måneder og hun er så sød. De snakkede om argentinske mænd og at de er pis’s lækre, men jeg har ikke set nogen. Enrica vil dog tage mig med i byen på lørdag hvor hun lover at jeg nok skal se nogen! Man skal vel på sightseeing! Hæhæ Enrica og jeg skal ned til centrum senere for at finde ud af noget med nogle fotokopier, da jeg jo ikke må medbringe min iPad hvor min billede præsentation er på. Jeg mødte også min kordinator for skole , som jeg skal arbejde på. Nati hedder hun og hun virker rigtig rar. Hun henter mig onsdag og så går livet i gang, som skolelærer.
Tirsdag er en ekstra fridag jeg har da man i Argentina fejrer lærerne med en fridag! Amen. Maddie tager til Bolivia på torsdag og er først hjemme den 24 og Enrica rejser på mandag. Dvs at jeg er enebarn i et par dage hvilket nok skal blive super spændende. Noget andet er når man hilser her så skal man give et kys på højre kind! Jeg tror aldrig at jeg har kysset så mange forskellige mennesker, som jeg har på de sidste to dage. Jeg er meget ked af det med kameraet, da det lige nu tyder på at jeg ikke får brugt min fantastiske kamera. Men jeg håber på at kunne købe et mindre, som jeg ret neutralt kan have med mig. Det var lige en Update på hvordan jeg har det.
Buenos dias Dinamarca ♥

Skriv et svar

